23 september 2011

Kära bloggbok

Hej

Det är jag igen
Som har skapat den här bloggen. Jag som inte skrivit i den på lite över en månad nu.
Tänkte att det var dags igen.
Om så bara för att uppdatera den lilla läsarskara jag har på vad som händer.

Äventyret är för tillfället över.
Jag landar fortfarande. Jag försöker alltså komma på vad jag egentligen ska ta mig till med all denna tid jag har fått kastad i ansiktet.
Jobbar lite till och från på det lokala biblioteket.
Gräver ner mig i spel som jag inte tidigare spelat.
Funderar på hur nästa äventyr ska se ut.

Som det ser ut just nu har jag två alternativ till äventyr framför mig.
(egentligen stämmer inte det, har flera tusen att välja på. Men jag har inte kommit till dessa ännu)

Alternativ nummer ett.
 Hoppa på Bibliotekarie utbildningen i Borås nästa höst. Plugga i några år. Få ett fast jobb. Plantera mig någonstans i landet och bli en ordentlig medborgare som betalar skatt och klagar över hur mycket allt går åt helvete i alla fall.

Alternativ nummer två
 Börja spara pengar, planera och genomföra en till resa.
Denna gång från norra Finland till Franska västkusten, eller kanske ännu längre.
Traska ett antal månader genom europa igen och klaga över hur tung min packning är. Hur långt jag måste gå och att jag fortfarande inte kan fatta att jag gav mig av igen.
Fast jag denna gång dragit ner på vikten till en fjärde del av den förra.

Ska jag vara ärlig låter båda alternativet väldigt lockande. Jag har alltid drömt om att få sjunga det går åt helvete i alla fall och verkligen mena det. Men sen saknar jag väldigt mycket mitt eget gnäll över ditt och datt på resan.

Ja, det var väl allt tror jag.
För denna gång
Vi ses om en månad igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar