15 augusti 2011

En dag för att resa till Venedig, en annan för att stanna

Idag lämnar jag Saronno, alltså lämnar jag Milano. Jag lämnar också min vän som jag bott hos i ett par dagar nu.
Det har varit ett par väldigt trevliga dagar, och jag har sett och gjort sakar som jag aldrig tidigare gjort.
Och vad är en resa som den här till för om inte för att göra saker man inte gjort förr.

Idag bär det av till Venedig...tänkte att jag skulle slänga in en metafor eller något som folk brukar säga om venedig, men jag kan inte minnas något. Så vi struntar i det.
Tanken var att ta sig till Rom först, men då det inte blev Venedig igår. Blir det det idag istället. Stannar där en dag och far sedan vidare.

Vad är nästa stopp efter Venedig?
Bra fråga, när jag listat ut ett svar återkommer jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar