14 augusti 2011

Gjort och ogjort

Jag har sett många vintrar passera i mitt liv
och gjort mycket i mitt liv
inte allt kan jag säga att jag är stolt över
men inget kan jag säga att jag ångrar

Inte en enda sak
trots att jag många gånger agerat som ett riktigt svin mot folk jag känner, vänner, familj
inte ens att jag en gång körde full och blev tagen av polisen

Den lilla uppvisningen i dum kaxighet hade kunnat sluta så otroligt mycket värre än vad det gjorde.
den slutade bara med att polisen tog mitt körkort i ett antal månader

Visst var det dumt, och mycket dumt har jag gjort.
men utan allt det dumma. hur skulle jag då kunna säga att jag lärt mig någonting i mitt liv?
utan alla dumheter skulle jag inte vara den jag är.

Och tro det eller ej
men jag är jävligt nöjd med mig själv

en sommardag i saronno utanför milano
35 grader i solen
45 grader i skuggan
jag hatar värmen
men jag gillar det här landet
stannar här några dagar
men måste snart vidare

har otroligt svårt nu för tiden att stanna länge på en och samma plats
det kryper i hela kroppen efter bara någon dag
och kommer jag hela vägen upp till fem dagar är det nästan jag smäller av

jag vill inte sluta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar