12 augusti 2011

Gamle blåduken

Tiden har haft sin gång
och jag är fortfarande kvar.

Stegen är inte lika kvicka som de en gång var och jag orkar inte längre bära min packning.

Men jag är fortfarande kvar
det är det som verkligen betyder något.

Är det inte så?

Har du kanske en annan åsikt? Tycker du kanske att jag skulle lägga mig ner och dö, ge upp allt det jag kämpat för?
Kanske har du rätt.
Kanske är jag för gammal för det här, äventyr är inget för en gammal man.q

Äventyr är något för de unga och friska, de starka och smidiga.

För en gammal man finns det inte längre mycket kvar.
Mina vänner har alla stigit ombord på sin båt, seglat sin sista färd och väntar nu där
där dit jag också en dag ska fara.

Men inte än.
Jag är inte färdig!
Jag tänker fan i mig inte ge upp.
Skit samma vad du säger!

En dag kommer världen att minnas mig, för den jag är, för det jag gjort.
Och ingen ska kunna säga att jag inte gav allt, att jag fegade ur, att jag gav upp...

När jag inte längre är här.

då får ni göra som ni vill...

jag orkar inte längre

jag ger upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar